Przejdź do treści
Strona główna » Fallout 3 czas gry – ile potrzeba na przejście

Fallout 3 czas gry – ile potrzeba na przejście

Fallout 3 był jakiś czas temu dostępny całkowicie za darmo w sklepie Epic Store! Związane było to z tym, że Bethesda świętowała 25 urodziny marki i osoby, które nie miały jeszcze tej gry, mogły ją zgarnąć za darmo. No i pojawiły się pytania na growych discordach (no bo Epic nie ma takiego fajnego forum jak Steam) o to:

  • Ile czasu trzeba „włożyć” w Fallouta 3?
  • Ile czasu zajmuje przejście głównego wątku?
  • Ile czasu na poszczególne DLC?
  • I tym podobne…

Tym samym, przed wami lista czasu gry, jaki potrzebujemy, żeby przejść poszczególne elementy w Fallout 3 + krótkie omówienie tych elementów (żeby było ciekawiej).

  • Fallout 3 (sam główny wątek ~ 22,5 godziny, całość ~ 53 godziny)
  • DLC: Operacja Anchorage (sam główny wątek ~ 2,5 godziny, całość ~ 3 godziny)
  • DLC: Dzióra (sam główny wątek ~ 3 godziny, całość ~ 4,5 godziny)
  • DLC: Broken Steel (sam główny wątek ~ 3,5 godziny, całość ~ 5 godzin)
  • DLC: Point Lookout (sam główny wątek ~ 3,5 godziny, całość ~ 6 godzin)
  • DLC: Mothership Zeta (sam główny wątek ~ 3 godziny, całość ~ 4,5 godziny)

Fallout 3 czas gry

Fallout 3 postapokaliptyczna gra komputerowa z gatunku rpg

Podstawowa wersja gry Fallout 3, bez żadnych dodatków. Bierzemy pod uwagę zarówno sam główny wątek, gdzie wyruszamy, aby odnaleźć naszego ojca i wyłącznie na tym się skupiamy, jak i wersję gdzie jednak postanowimy pomagać innym ludziom, których to napotykamy na napromieniowanych pustkowiach.

Ciekawostka:
W ramach promocji swojej nowej gry Bethesda zorganizowała „Festiwal Filmów Postapokaliptycznych Sponsorowany przez Fallout 3”.

Główna fabuła ~ 22,5 godziny

Główny wątek fabularny w Fallout 3 to zabawa na przeszło 22 godziny. Poczynając od pierwszych kroków w krypcie 101, poprzez ikoniczne już wyście na pustkowia i przez poszukiwania naszego zaginionego ojca, będziemy walczyć z mutantami, werbować sojuszników, odkrywać nowe miejsca i rozwiązywać ogrom stawianych przed nami zadań.

Będziemy podążać śladami naszego ojca przez zrujnowane tereny Waszyngtonu z okolic 2277 roku, gdzie będziemy musieli odkryć, na czym tak naprawdę polegał „Projekt Oczyszczenie”

Główna fabuła + zadania poboczne ~ 53 godziny

Jednak gra to nie tylko szukanie naszego ojca, to też poznawanie nowych postaci i historii z nimi związanych. Jeśli lubimy bawić się w zadania poboczne i nie śpieszno nam, żeby jak najszybciej zobaczyć napisy końcowe, to mamy tutaj zabawy na ponad 50 godzin. Pomożemy przygotować poradnik przetrwania, poznamy historie pewnej społeczności żyjącej na statku, czy też po prostu będziemy ratować ludzi w opałach i walczyć z bandytami.

Operacja Anchorage

Operacja Anchorage to jedno z kluczowych wydarzeń ze świata Fallouta. Dzięki DLC o tej samej nazwie, nasza postać bierze udział w symulacji bitwy o Anchorage, która rozegrała się przed wielką wojną, a w której wojskom amerykańskim udało się uwolnić Alaskę spod okupacji Chińczyków.

Ciekawostka:
Generał Constantine Chase, którego poznajemy w tym DLC, poza samą operacją Anchorage, odpowiedzialny był też za dokończenie projektu Liberty Prime związanego z innym DLC, mianowicie: Broken Steel.

Główny wątek Operacji Anchorage ~ 2,5 godziny

Operacja Anchorage jest najkrótszym z DLC do Fallouta 3. Przejście głównego wątku to zaledwie dwie i pół godziny. Nie powinno to jednak dziwić, cały dodatek opiera się na tym, że główny bohater zostaje umieszczony w symulacji. Tutaj nie ma rozległych terenów do zwiedzania, nie ma też nawet za dużo bohaterów, z którymi można zrobić, by coś więcej niż odbyć krótką pogawędkę. Idziemy przed siebie i walczymy w Anchorage, tyle i aż tyle, bo muszę wam się przyznać, że obok Mothership Zeta, jest to jeden z moich ulubionych DLC do tej gry. No i na koniec dostajemy naprawdę zacny pancerz!

Całe DLC Operacja Anchorage ~ 3 godziny

Jak już wspominałem, tutaj idziemy praktycznie przed siebie i nawet za bardzo z nikim nie rozmawiamy, więc nie ma co się dziwić, że nawet jak się postaramy, przeszukamy wszystko, przeczytamy co się da i zagadamy do kogo się da, to i tak wyciśniemy tylko 3 godziny gry.

Dzióra

Dzióra (celowo przez ó) to drugi oficjalny dodatek do Fallout 3, gdzie akcja przenosi się do Pittsburgha, a główny bohater zostaje wplątany w konflikt pomiędzy bandytami a niewolnikami.

Ciekawostka:

  • Dzióra to też nazwa aktualizacji do Fallout 76
  • Dzióra celowo zapisywana jest w polskiej wersji z błędem ortograficznym, a nie jako Dziura.

Główny wątek Dzióry ~ 3 godziny

Dzióra daje nam główny wątek tak na trzy godzinki (to i tak lepiej niż Anchorage oraz tyle samo co Mothership Zeta). Zostaniemy tutaj wplątani w splot wydarzeń wokół tytułowej miejscowości i ludzi przez nią wyzyskiwanych, poszukiwania leku przeciwko mutacjom i walki z groźnymi bandytami oraz dzikusami. Niby trzy godziny, a całkiem sporo do roboty.

Całe DLC Dzióra ~ 4,5 godziny

No a jak chcemy zajrzeć w każdy zakamarek, poznać szczegóły mutacji i dzikusów czy powstania samego miejsca, to już mamy dodatkowe półtorej godziny zabawy.

Broken Steel

Broken Steel to trzeci dodatek do gry Fallout 3, który rozszerza główną linię fabularną, tak jakby zmieniając trochę zakończenie. Akcja dzieje się dwa tygodnie po bitwie o oczyszczalnik i serio, najpierw przejdźcie główną fabułę gry, zanim zaczniecie googlować informacje o Broken Steel 😉

Ciekawostka:
Kiedy Cenega wydawała Fallouta 3 i jego dodatki w naszym kraju, wypuściła zestaw DLC: Broken Steel + Point Lookout za jedyne 9,99 zł w wersji box z płytą (a nie żadne klucze itp.). W 2022 roku takie używane wydanie kosztuje na allegro od 40 do 100+ zł.

Główny wątek Broken Steel ~ 3,5 godziny

3,5 godziny głównego wątku Broken Steel może nie wyglądać zbyt okazale, ale niech to was nie zwiedzie, bo będziecie mieli tam co robić! A co dokładnie będziecie robić? No tego wam powiedzieć nie mogę. Tak, wiem, że od pojawienia się Fallouta 3 w 2008 roku minęło już 14 lat i ciężko mówić tu o spoilerach po takim czasie, ale serio nie chcę psuć zabawy tym, którzy dopiero co odkrywają ten świat. Więc powiem tylko tyle, że jest to dodatek obowiązkowy dla tych wszystkich, którzy zobaczyli zakończenie Fallout 3 i powiedzie „ale to już?”.

Całe DLC Broken Steel ~ 5 godzin

5 godzin to całkiem dobry wynik jak na epilog do Fallouta 3, dostajemy nowych bohaterów i nowy wątek i co mogę więcej powiedzieć, niż to, że jeżeli chcieliście jeszcze bardziej poznać historię alternatywnej rzeczywistości, jaką pokazano nam w Falloucie 3, no to teraz macie ku temu okazję.

Point Lookout

Czwarte DLC przenosi nas do tajemniczego miejsca w stanie Maryland, zwanego Point Lookout. Tutaj nie spadła żadna z bomb atomowych, więc miejsce to nie jest aż tak bardzo zniszczone. Co nie znaczy, że jest bezpieczne! Tutaj też dotarło promieniowanie, które dodatkowo wpłynęło w znacznym stopniu na mieszkańców tych terenów. Gracz wikła się w konflikt pomiędzy lokalnym plemieniem a tajemniczym ghulem, a także odkrywa mroczną tajemnicę dotyczącą tego miejsca.

Ciekawostka:
„Ludzie z bagien” to przedstawiciele nowej grupy, która występuje tylko i wyłącznie na terenach Point Lookout.

Główny wątek Point Lookout ~ 3,5 godziny

Główny wątek jaki przyjdzie nam przeżyć w stanie Maryland to zabawa na 3,5 godziny i jak już zapewne zauważyliście, te okoły trzy godziny, to już taki standard jeśli chodzi o DLC do Fallouta. Tutaj jest jednak inaczej, bo faktycznie te 3,5 godziny, to zaledwie połowa całego Point Lookout, gdyż na każdym kroku odkrywamy coś nowego.

Całe DLC Point Lookout ~ 6 godzin

6 godzin, tyle mniej więcej potrzeba, aby zobaczyć wszystko, co można w Maryland, sprawia to, że Point Lookout wychodzi na prowadzenia, jeśli chodzi o długość czasu, jaki możemy zainwestować w DLC do Fallout 3, a poznawanie ludzi z bagien i samego konfliktu, nie dość, że jest ciekawe, to i trochę kojarzyło mi się z takimi starymi horrorami / slasherami, co uważam za duży plus.

Mothership Zeta

Ostatnie DLC do Fallout 3 przenosi głównego bohatera na statek kosmitów. Nasz bohater oraz inni ludzie zostają porwani na pokład mothership zeta, gdzie obcy postanawiają przeprowadzać na nich badania. Poza niezwykłą przygodą z dala od napromieniowanych pustkowi, dodatek wprowadza też dużo nowych broni (jak się domyślanie „kosmicznych”), a nawet i zbroję samuraja!

Ciekawostka:
To właśnie na statku Zeta jesteśmy w stanie zdobyć profit Xenotech Expert (Spec od broni obcych).

Główny wątek Mothership Zeta ~ 3 godziny

Podobnie jak z Operacją Anchorage, jesteśmy na dość ograniczonej przestrzeni (w końcu to statek kosmitów!) i nie ma tu za bardzo mowy o rozległej eksploracji. Sami kosmici też nie są za bardzo gadatliwi, więc nie ma też co się dziwić, że przejście głównego wątku w DLC Mothership Zeta to tylko trzy godziny.

Całe DLC Mothership Zeta ~ 4,5 godziny

A jak chcemy wyciągnąć wszystko, co tylko można ze statku Zeta, zdobyć profit Xenotech Expert i poznać historie wszystkich porwanych przez kosmitów ludzi, to mamy zabawy na trochę ponad cztery godziny! Co może nie jest tak okazałe, jak czas gry w przedstawionym powyżej Point Lookout, to jednak jest to zupełnie inny klimat i sposób prowadzenia tej przygody, więc i te 4,5 godziny w zupełności powinny nas zadowolić.

W Fallout 3 czas gry jest zależy od naszego stylu

Pamiętajcie, że są to wartości przybliżone, bo inaczej zupełnie będzie wyglądać sytuacja, gdy ktoś gra pierwszy raz i nie wie, gdzie ma iść, ciągle kręci się od punktu A do punktu B. Dla takiej osoby, grającej Fallout 3 czas gry może się nawet podwoić!

A jeśli chodzi o speedrunnera grającego w Fallout 3 czas gry zejdzie poniżej 15 minut

Nie wierzycie mi? Nawet IGN przygotowało na ten temat materiał, a dokładniej to po prostu wrzucili cały speedrun, tym samym możecie go zobaczyć poniżej. OCZYWIŚCIE OSTRZEGAM PRZED SPOILERAMI! duh…

Sprawdzając, jaki jest w Fallout 3 czas gry, korzystałem z poniższej pomocy:

Przygotowując ten materiał, posiłkowałem się własnym doświadczeniem (i stanami zapisów z Fallouta 3), jak i danymi ze strony howlongtobeat.com. a nawet solucjami/walkthrough z YouTube. Jak już przy YouTube jesteśmy, to Sandman przygotował ogrom materiałów podczas przechodzenia Fallouta 3, a do tego nie odezwał się tam ani słowem, więc można poczuć imersję podczas oglądania, sami zresztą sprawdźcie:

No a jak wolicie bardziej tekstowe solucje, to już pracuję nad czymś takim tutaj na blogu pustkowia.pl, ale to nieco później 😉

Mam nadzieję, że podczas grania w Fallout 3 czas gry będzie mijał wam jak najlepiej!